Siapa cakap orang buat c-sect tak leh pakai bengkung bagai? I was in fact dibengkungkan oleh spital sejurus selepas pembedahan okei.
I am still wondering how much I weigh!! I don’t have a weighing scale and the need to know is killing me. Dr Sunshine suggested that I weigh myself at one of the scales yg slalu diletakkan di tepi tram stops (in the open ok...tak faham betul konsep depa nie..) tapi mak tak rela sebab segan!!
I can cross out menaiki ambulans from my things i have yet to do list!
Dani is a good brother. I often find him baring tepi Andi sambil tepuk2 Andi when I rush in upon hearing Andi nangis. Tapi..semua toys Andi is assumed as his.
I am juggling to be a wife and mother to two kids. Dani craves for attention so much so sometimes i have to breastfeed sambil dani tido kat my lap. A real exercise I tell you.
I made curry beef and it turned out ok!
I did not really pantang. Aside from eating pil ikan haruan and jamu perawan (thanks Nana!) yang kengkadang pon ingat2 lupa nak makan, and slathering myself with minyak menara (thanks Eus! Memang sedap pakai and rasa panas jerr...speshly dalam musim sejuk ni. I highly recommend minyak ini), saya berpantang secara rock!
At 7 days post delivery, I was already out and about. I have to settle a lot of stuff and Dr Sunshine tak leh tolong buat cos he doesn’t understand Deutch. And, I have been eating chicken and eggs (walaupun telah dilarang oleh MIL). Saya cuma tak makan cendawan sebab mak saya pesan jangan makan. Hehe.
Andi dah ada birth cert Austria tapi birth cert Mesia non ado. Apekah?
Oh...mungkin juga sebab saya banyak berjalan(pi embassy, pi settle insurance anak-anak, pi resheculde exam date,pi beli washing machine, pi set up internet connection,pi window shopping,pi beli stroller, pi buat grocery ...all within about 2 weeks of delivery, saya boleh membuka jeans size uk14 saya tanpa membuka button mahupun zip. *happy*
how do you get rid of cellullite?? and flabs di bahagian perut? adakah saya kena membuat tummy tuck seperti teknik yang diwar-warkan oleh ayang?
saya dah buat exam harini. tp saya koya masa listening part. *menyesal*. result will be out on march 31st.
saya masih fully breastfeed andi. tp slalu panik if susu yg di pump tak cukup when i go out to run my errands.
Dr Sunshine is the greatest husband ever.
We are in the midst of toilet training Dani. Sometimes tak de accident. Sometimes dia terkencing dlm seluar.And sometimes, we find bombs kat rumah. hihi.
3 comments:
seriusly? dah pakai bengkung? kewl!
sabb..i think i will need tummy tuck too haha & some tri&bicep weight lift too..my upper arm giler besar :)
fab: memangg...aku pon terkejut bila dorang sarungkan bengkung ittew. tapi elastic punyer...bukan yg ikat2 tu.
ohh...n am in dire need of tummy tuck!!!
owh.. apa kata kita tiga org pi buat tummy tuck and laser lipo dekat Dr Razidah? hihi.. but when we are all done with having kids that is.. LOL
ps: nana, welcome to my world of thick arms!
ps2: makk rasa ko turun banyak kilos u ols.. gambar nampak slim sangat and u can slip out your jeans oredi! congrats!
Post a Comment