Saturday, November 19, 2011

almost there

Dear blog,

Hari ni, ai bertungkus lumus habiskan bab 6 yang sudah lama tergendala. Tahu tak betapa susahnya nak curahkan idea wahai blog? Dahlah tu, anakanda pulak hari ni a bit grumpy (prolly because i pepandai pi minum green tea and i think that made him gassy..logic ke my tanggapan wahai other breastfeeding moms?) and only wants me to hold him. I can letak him la sekejap-sekejap. Finally, sebab tak tahan, i just placed him on a pillow on my lap while i continue to type away, like masa sekarang ni. Atas lap, tido punyaaaa nyenyak!

Anyway, back to chapter 6. Yes. Selesai akhirnya. Tho baru habis tulis ajelah. Belum lagi baca dan edit semula. You knowlah kan bila baca dan edit tu...sekali overhaul. Whatever it is, I am just so super happy uols!

Dengan ini, saya ingin mengumumkan that I only have 1.5 more chapters to go!!! 0.5 adalah part modernity yang ai tak mula lagi tulis dan 1 tu adalah conclusion uols!!!!! I am so excited to be able to get this far dan bersyukur ke hadrat Illahi sebab memudahkan kerja ai. :) Tapi at the same time, kadang-kadang risau jugak if apa yang i tulis tu tidak menepati kriteria. NAmun begitu, kita buat yang terbaik kan. SV tu hanya akan baca bila dah complete.

So, esok ingat nak start retyping stuffs that I plan to use for my modernity piece. Kalau boleh, by Tuesday dah nak start writing. I am waaayyyyyy pass my deadline. Sepatutnya, I should have finished writing everything by 20.11 and start my proofreading and editing process. Tapi tak apalah kan. My new target date is 5 December, inshaAllah. Tolong doakan i berjaya ye uols? Kalau sempat siap by 5 December, boleh la minta SV tolong baca dan betulkan. Pastu can do corrections and then submit to sv again and then correct again dan kemudian submit for external review. I really hope that I can submit it before january ends, inshaAllah. I really envision myself going back at the end of March. But, I am not sure if I should still go back if tak dapat jawapan or result from reviewer ittew cos lepas tu nak kena arrange for viva plaks. hmm... Takpe, tu nanti kita pikir when the time comes.

Oh, and I have a piece of good news to share! My paper has been accepted for one of the conferences that I talked about, Alhamdullillah. Conference is at the end of March. Am itching to go actually, but tak surelah if feasable or not. huhu. If not, kita jadi virtual presenter sajalah ek.

Ok. ittew saje dari iols.

Esok ada some thingy happening at D's house. So I shall be going there. Balik tu I akan buat kerja.

Monday nak pi jumpa SV. Sebelum date ittew, I nak pi print out my chapter 6. Lepas meeting dgn sv i plan to lepak stabux and proofread my chapter. Having said that, I couldnt believe that my chapter 6 is supppeeerrrr panjang.

Oklah. ittew saje blog. Doakan kejayaan ai ek?


3 comments:

sumpit said...

aminnn!

Oyis said...

aaron nak teething ke? apapon, good luck and aminnn

miSs inTerpReted said...

thanks uols!

could that be it?? aaron teething? cos today pon dia nk duduk atas lap sajer...