Saturday, November 26, 2011

you get what you give

Hari ini, saya tidak bangun untuk solat Subuh.

Dan tak tahulah sama ada kebetulan ke apa, hari ni adalah antara hari paling sh**y yang pernah saya alami.

1. Pergi buat groceries, namun tertinggal satu barang di kaunter and only realised it when i got home. Mak tak koser nak pi kedai tu balik, lagipon what proof do i have that I tertinggal barang ittew di kaunter.

2. My laptop dan juga komputer di universiti tak boleh read my external hard drive which contains my thesis!!!!!! And altho I have some backup (only a few chapters) the ones that I have corrected atau add info non ado back up. I wanted to do it today but alas...this thing happened! Call dr sunshine, tapi terasa seperti kena marah.:( Maka call kawan di sini and she said, maybe the cable that connects the external to lappie yang longgar. Emm..mungkinkah? LAgipon it did jatuh before i guna pagi tadi. Maka decided to go to Saturn to get a new cable.

3. On the way to Saturn to get a new cable to connect my external hard drive to the lappie, bus berenti jaaauuuuhh lagi dari stesen that i want to turun. Sebab apparently now, every Samstag leading up to xmas, bus will only stop till this particular station. Maka, terpaksa I menapak (sambil ber-babywearing cik Aaron yang agak berat ittew).

Now i am home (its almost 4pm) and baru nak makan breakfast/lunch. :(

Lepas makan ni, nak test if pertukaran cable berjaya menyelamatkan external ku. Doakan yek.

Ke uols yang expert2 computer tu camana i can rectify this matter????

No comments: