On Thursday night (it was morning in Malaysia), I called Dr Sunshine because I was so desperate. I asked him to please call my sponsors and ask them when will i receive my allowance.
Called them, he did. And they said that "oh..arahan dah dikeluarkan. Sekarang its up to the bank nak masuk bila"
What?? what?? tsk.
Tetapi, entah kenapa, before I went for my class yesterday, I decided to check my account balance (had to do it at the atm because my internet subscription was cut off!), and saw that duit dah masuk!!! Yeahoo!!!. terus tersenyum-senyum kegembiraan. hihi.
And finally, I could buy that chocolate milk and kinder bueno that i have been craving for since bila tah. And i bought my lotion yang dah kering ittew. I was so so so relieved!!!
I also received other good news!!!
1. Am getting a double bed, 1 closet, 2 sets of tiny drawers, 1 sort-of-book-rack, 2 single bed matresses, 1 round dining table (which I plan to turn into a coffee table), 1 square dining table with 4 chairs, 1 tv schrank (err...meja untuk letak tv) FOR FREE!!!!! I will only have to pay for the transportation cost of about 10euro per hour. Busuk-busuk pon, maybe 5 hours sewa transport..so that's about 50euro. Ok la kan?? Alhamdullillah!!
Called them, he did. And they said that "oh..arahan dah dikeluarkan. Sekarang its up to the bank nak masuk bila"
What?? what?? tsk.
Tetapi, entah kenapa, before I went for my class yesterday, I decided to check my account balance (had to do it at the atm because my internet subscription was cut off!), and saw that duit dah masuk!!! Yeahoo!!!. terus tersenyum-senyum kegembiraan. hihi.
And finally, I could buy that chocolate milk and kinder bueno that i have been craving for since bila tah. And i bought my lotion yang dah kering ittew. I was so so so relieved!!!
I also received other good news!!!
1. Am getting a double bed, 1 closet, 2 sets of tiny drawers, 1 sort-of-book-rack, 2 single bed matresses, 1 round dining table (which I plan to turn into a coffee table), 1 square dining table with 4 chairs, 1 tv schrank (err...meja untuk letak tv) FOR FREE!!!!! I will only have to pay for the transportation cost of about 10euro per hour. Busuk-busuk pon, maybe 5 hours sewa transport..so that's about 50euro. Ok la kan?? Alhamdullillah!!


2. Dr Sunshine has been accepted to pursue his Masters in Orthopeadics (tapi baru verbal jer..no B&W yet). Kami berdua jadik student balik u ols!!! Tapi ni kengkonon kena hush2, tapi since he doesn't read my blog anyways, lantaklah. Tapi jgn plak u ols pi tanya2 dia about this taw. ni secret. syyyhhhhhh!!!!!! *sambil posing letak jari telunjuk kat lips*
3. One of my friend here managed to photocopy a book dgn contoh2 kertas soalan exam. (please forgive this geeky side of me)
4. Some of the isi surat yg saya tulis dalam bahasa german for class was used as contoh dalam kelas. *kembang*
5. I got a 20% discount voucher from Alice Wonders. Sape nak?? sila angkat tangan.
6. My internet connection is back!!
Okei..tu jer.
12 comments:
hi..it's good to know that u manage to slash all the obstacles...yeay!!!
hi..salam perkenalan....beru sampai di negara inniew kah? take care and good luck!
anggerik: yes....memanglega okei...now kena study pastu beranak. hihi
lee: hallo...FYI, i dah penah bermemel-emel dgn u ols tanya pasal cheap flight. ihiks.
hi uols..laaa uolss kah..patutlaa nama nickname uols dlm blog mak tu familiar sangatzzz....
so how's the weather there at the moment? masih sejuk? hujan juga kah?
:)
oh satu lagi maafin mak kerna baru mak ingat uols pernah emel mak dulu tu hah...ye lah, dah tua tua ni, banyak benda nak kena ingat :P
Hi! Glad everything worked well in the end.
Psl diva tu I panggil dia Julie Newmar sbb nama sebenar dia ada terkandung dalam satu filem yang menggunakan nama Julie N sebagai part of it title.
I malas nak tulis, sbb nanti obvious sgt. You search dlm umdb.com, mesti ada.
Diva masa you kerja tu siapa?
suzie: thanks!!! neway, the person that i hated to work with was jef.f!!! slalu jer make me feel super dumb. nak suruh buat changes, memang susah. always insisted that he was right. pastu very moody.
i am so glad that i don't have to work with him anymore. and i seriously don't know why my ex-boss suka sgt suruh dia jadik our sub. tapi, i secretly suspect that they have a deal..haha. teruk tak?
makk suka set meja makan u olss..! cantek lah!
kami ni negara jiran pon baru dpt elaun, at around the same time gak. Kita ni managed by the same ppl ke eh?
hey sabb,
i'm not fully ok, but im getting there (in 6-7 months!!), insyaAllah.
eh, sama la, kpt-sponsored. i dunno abt u guys, tp sini prob skit itu hari sbb office jpa pindah to frankfurt (here we're managed by jpa, cos kpt aint got a rep for us), hence bykla problem berikutan pemindahan itu.
Kalau tanya kpt, mmg waran dah kuar, sume ok. tu kena follow-up dgn org kat sini lak, bcos... hmmmmmm (eh, wht's yr email add? public sgt la kalu nak cite lebih2)
anyway, it's all good now, or at least until may. sekurang-kurangnya bole la byr repair cost bilik yg beratus2 euro tu (kalau naik airasia, dah bole blk malaysia 2 kali tau!)
wahhh....things really did turn out well 4 u kannnnn.....im also glad...taderler haku tersekat2 napas lg baca n3 ko nyah...huhuhu
alhamdulillah...
tun: mak pon suka meja makan ittew. if tgk properly, kat kerusi dia ada design2 daun terup gittew. but too bad, aku tak jadik hambik.
puy: tula nyah. aku bersyukur sesangat. now, i only have to worry pasal exam and nak uruskan residence permit anak haku.
Post a Comment