1. dalam sibuk-sibuk remind Dr Sunshine untuk settle samannya, ai terlupa yang ai juga ada kena saman!! oppsss. *pekup mulut*
anyway, tu pon boleh teringat sebab nak renew road tax kereta i, yang due bulan ini. Oh, cannot believe Elena is 6!!!!
ok.
2. Dr Sunshine is going for a trip up north today for a friend's wedding. I hope AA won't be moody because this means that he will not be sleeping with his papa for 2 nights in a row. Tapi the papa dah bagitahu dia, to which he replied: ok. ok. a ah. wakakakak...
i wish that i am going with him.
3. on the bright side, there is a makan-makan thingy this saturday and the featured menu is nasi lemak and mee kari! YUMMYYY. I feel so thankful to be invited to this makan-makan. At least, dapat gaklah satisfy my cravings. :) Dah lama tak makan nasi. Yes, I hardly eat rice nowadays.
4. plan for tomorrow ialah to edit my paper at starbucks and do my readings for the class tomorrow. dah baca tu, sila tulis nota sekali ye! sebabnya, exam awak is only 1 month away. *yikes*
5. oh...and did i tell you how lucky i felt? you see, one of the paper i am taking, exam dia adalah 22june. tapi disebabkan sistem pembelajaran kat sini yang unik, they provide 3 sittings for the exam. So, there will be an option for me to do it in October, or January. Best kan? Cuma yang tak best, takut dah lupa benda yang dipelajari. Oh, but must not forget to ask the other lecturer (for a different subject) if she provide several sittings for her exam as well.
6. And, out of the 6 papers I am taking this sem, 3 are exam based. I am kind of glad because that means less assignments, and more time for me to write me thesis. Tapi kawan i cakap, lagi best if kena tulis paper dari buat assignment. hrm...i pon tak tahulah. But frankly for me at this moment, doing an exam is a better option kot. Sebab kalau nak kena tulis paper, cuba imagine nak kena tulis minimum 6 papers dalam dengan persediaan nak beranak (tu pon if satu subjek satu paper..tapi usually 1 subjek will require 2 papers).Cuma, mak dah lama tak study bagai untuk exam uols!!! *nervous* Harus diberitahu, I intend to finish writing my papers before I go back, supaya boleh beranak dengan senang hati. Hopefully, niat ai suci murni ini akan termakbul.
7. Oh, skarang ni, ai tengah dalam percubaan memantapkan my methods chapter. Sebab apa? Sebab nak hantar untuk my qualititavemethods subject. Sambil menyelam minum air. Sesambil siapkan untuk assignment, ai nak guna gak utk thesis ai.ok tak?? Kalau ikut deadline yang diberi untuk diri sendiri, i must finish it by April 1st. Tapi harap2 boleh finish earlier, supaya can get a head start on my other assignments and study for the exam! *geek mode*
8. Kalau tiada aral melintang, I hope to be able to finish my theoretical framework chapter by may 1st, InsyaAllah. I can do this!!!!
No comments:
Post a Comment